My Heart Beat

Tuesday, 21 October 2014

Percutian 3 hari 2 malam...di Hospital Besar Melaka..di Hari Raya Haji..

Assalamualaikum..
Salam Selasa..
Nak citer pasal percutian aku sekeluarga..
di Hospital Besar Melaka..

Kesahnya..bulan September lepas, anak kecik aku ne asyik demam aja..
Demam seminggu..baik 3 hari..demam lg seminggu sihat dua hari..
demam lagi...sihat lg..dan demam lagi...berulang..on off..

jadinya, bila da demam bawak la anak g klinik, cek darah..
takot pulak ada penyakit lain..
da tiap2 minggu cek darah..doktor suspek ada talasemia pulak..
(berdasarkan result darah anak)
aduhhh..xder keturunan aku atau suami pon yg ada penyakit ne..
sbb penyakit ne dari keturunan..

17.9.2014

x sedap badan..


19.9.2014 ..kena demam campak

aku kasi rendam n letak daun semambu..suka la dpt mandi kolam..

2.10.2014 lps anak kecik aku demam lg..
nak g sek da rasa da panas sgt..tp soh gak g sek..
esoknya pon sama gak..just kasi anak mkn ubat demam..
ptg Jumaat tu plan nak blk POntian, kg huby coz nak raya kat sana..
masa ngah kemas2 baju, mak aku kol tny kat mana..
coz anak kecik aku dah gigil2 lg..
(demam beberapa kali ne asyik gigil aja..mgkn panas dlm)
kol 2 pg aku kejut bapak dia..terus g hospital..
dua anak aku tingglkan..sebab ngah syok tido..
tawakal aja..mudah2an xder apa jadi..

sampai hospital, reg n cek saringan dulu...
pastu jumpa doc..kena cek darah lg..
xper aku lg suka sbb kita puashati sbb sume cek..
then result kua,  doc ckp mmg byk kuman dalam darah..
kena warded n doc nak kasi antibiotik!!
aku redho aja..untuk kebaikan anak kan...

taik mata pon kua sbb panas sgt..


keletihan..bila da di tempatkan di wad..








aktiviti hari pertama...








aktiviti hari ke-2
(raya Haji di hospital)

hari ke 3 dapat balik..itupon da kol 4ptg..
harapan masa tu, moga anak xdemam lg..
doktor bekalkan antibiotik kena makan 8 hari..
dan juga vitamin dan zink utk bina metabolisme bdn..(yer ker stetmen aku?)
kena makan sekali sehari sampai diberitahu kemudian..
bln 11 n 12 kena cek darah lg..

syukor alhamdulillah..da 2 minggu ne nampak anak sihat
dan tak demam lg...
itulah kisah percutian kami di Raya Haji..


p/s: anak demam, mak susah hati..





2 comments:

Nafira usof said...

Percutian yang sgt mencabar..
syukur bila baca Sufi dah makin sihat. Zura pon sanggup raya kat hospital gak.. asalkan anak sihat.

Ibu Lala said...

Akk pun pernah beraya kat hsptl. Ry haji pernah ry pose pun pernah. Janji anak sihat kan