My Heart Beat

Saturday, 5 April 2014

HAPPY ANNIVERSARY #14years

Salam Sabtu...
sangat bz arine..
da kol 11malam ne...
nak jua abadikan tarikh arine di blog sendiri...
 
5.4.2000~5.4.2014
genap 14 tahun ikatan perkahwinan aku n suami..
emmm..rasa cepat masa berlalu..
 
harapan..
mestilah nak ikatan ini hingga ke syurga..
moga kekal abadi, dalam perlindungan dan rahmat Allah..
 
 
 
 p/s: xtaw la nak type apa..yg baik2 aja la...
 
 


Friday, 4 April 2014

HAPPY BIRTHDAY!!!

Salam Jumaat...
 

hepi besday to you..
hepi besday to youu...
hepi besday to youuuuuu!!!
 
yeahhhh...
blog aku menyambut ulang tahun tahun ke-3 hari ini...
wahhhhh....giteww
hihi..
 
header lama..
 
header bawu...
 
sempena ulangtahun arine...
aku nak wat GIVE AWAY untuk kengkawan yang bertuah..
hanya tinggalkan komen di ruangan KOMEN..
sonang jer kan... last komen di terima sehingga 30 april 2014..
so, selamat mengomen...
hehhehe
 
 
p/s: esok pon hari lagi penting lg amat bermakna...:))
 
 
 
 
 
 
 


Thursday, 3 April 2014

MRSM TERENDAK

Salam Khamis

31.3.2014 (Isnin)
anak bujang aku sah menjadi warga MARA..
dapat tawaran di MRSM Terendak..
walaupun lewat (panggilan ke2@3) aku pon xpasti,
 tapi aku tetap bersyukur..

walau macamanapon, aku dah pon anta surat rayuan utk pertukaran MRSM..
aku mohon tukar ke MRSM Gemencheh..
sebab apa?
Sebab, kat MRSM Gemencheh ada program Ulul Albab..
ada kelas HAfazan 30 juzuk Al-Quran.

Eceli ada 3 buah MRSM jer yg ada program Ulul Albab..
MRSM Gemencheh, Kota Putra dan Kepala Batas..
Masa temuduga dulu kat MRSM Kota Putra..
TAPI aku berharap anak bujang aku dapat kat MRSM Gemencheh..
xder la jauh sgt nak menjemput dan menghantarnya..
Harapan aku ne.. nak dia jadik orang yang berguna juga ada ilmu agama..
aduhhhh...air mata dah bergenang ne...(mood sedeyyy)
byk nak citer ne..tapi keadaan x mengizinkan...

layan gambar ajer la...
 
masa pendaftaran..
 
anak2 mmg rapat ngan babah dia..
 
lps kemas bilik..
#bilik bdk2 ne mcm kapal karam..aku siap sapu n lap meja study dorang..
kemas sekali buku2 dorang..aku pesan kat anak aku ckp ngan kawan2 jangan sepah2.. mama xsuka!!!
(pic meja study x amek lak..2 meja share 2 orang..1 bilik ada 4 orang, ada 2 org..
tgk keadaan bilik besar atau kecik...)
 
ok..da kemas bilik..
tu mmg almari utk seorang..
katil sebelah tu ada almari lain..
 
sedeyyy kena tinggal..tp buat muka ceria..


moga anak bujang aku ne jadi contoh buat adik2nya...
aku rasa, harapan semua mak bapak mmg cukup tinggi utk anak2 mereka
tapi semuanya mengikut kemampuan anak juga..
yang penting, kita kena bagi galakan dan dorongan agar dorang berkeyakinan dan berjaya..

~SELAMAT MAJU JAYA~
MUHAMMAD SYAHMI EBTISHAM
 
 
 
p/s: harapan mmg tinggi...inshaAllah, yg baik Allah tolong..
 








Monday, 10 March 2014

DOA untuk MH370

Salam Isnin semua...
moga semua dalam lindungan Allah s.w.t...

Sabtu lepas (8.3.2014) dunia dikejutkan dengan kehilangan pesawat MAS MH 370..
perjalanan dari KL ke Beijing..
bergerak dr KL - 12.40 pg..
dan sepatutnya sampai ke Beijing pd 6.30 pg hr yg sama..
walau bagaimanapun, terputus hubungan dengan menara kawalan udara Subang pd 2.40 pg..
seramai 227 penumpang dan 12 anak kapal masih belum di ketahui nasib mereka sehingga entri ini ditulis..

hilang..


sama-samalah kita doakan agar ke semua yang berada dalam pesawat MH 370 berada dalam 
lindungan-Nya..Aaminnn...

Thursday, 6 February 2014

Puisi Untuk Ayah....

Salam Khamis...
lamanya tak bersiaran..
kemalasan...:)
tp arine nak hupdate sket..
besday ayah arine..6.2.2014
yang ke 62 tahun..


Puisi Untuk Ayah..
Ayah..
Apa perlu ku bicara?
Apa hendak ku kata?
Kelu lidah ku...bila bersamamu..

Ayah..
Kutahu..kau amat menyayangi kami..
Ku tahu..kasih mu setinggi langit..
Ku tahu..sayangmu umpama lautan luas..
Tapi ..tidak pernah kau ucapkan..
tidak pernah kau tunjukkan..
hanya pengorbananmu saksi segala..

Ayah..
Setiap keringatmu..
penat lelahmu..
jasamu membesarkan kami..
Tidak cukup untuk ucapan terima kasih sahaja..
Aku berjanji ayah...
Diufuk senjamu..
Ku akan terus berbakti untukmu..

Ayah..
Moga ayah dalam lindungan-Nya sentiasa..
diberikan rezeki yang halal..
diberikan kesihatan yang baik..
dilimpahi kasih sayang yang berpanjangan..
bersama orang-orang disekelilingmu...


Luahan dr anakmu... eyeyou...

(giler tacing sampai meleley ayer mata aku ko!!!)



zaman 80-an...

celebrate besday ayah thn 2012..

last year pon ada celebrate gak..
pic kat fb aku (deactive sementara)
arine tu pon inshaAllah ada..
kena tunggu blk keje la...


p/s: mak aku la beriya nak wat macam2..iyalah..suami dia kan...hehe