My Heart Beat

Monday 5 November 2012

Mihun Singapore & Bubur Kacang Durian Untuk Jamuan Si Bujang..

Salam petang Isnin..
yaeayyyy..tersangat la rajinnya nak wat entri..
cepat2..sblm mood ilanggg!!

nak citer pasal si bujang aku lg..
td da citer pasal si bujang dapat hadiah..
now aku nak citer aku masakkan utk majlis makan2 kat kelas dia pulak..

sblm wat entri pg td mcm byk citer jer nak citer..
rupanya aku lupa pasal makan2 kelas dia..

kisahnya..minggu lepas anak aku request soh masak..
nak bawak g sek agama sbb nak celebrate cikgu2 n pelajar darjah 5 yg da abes pekse UPKK..

aku cadang nak buatkan mihun singapore ajer..
sbb senang nak buat..
lg pon hr jumaat..aku kena rush balik amek dia blk sek..
then balik umah, masak pulak..

minggu lepas jugak la..
bila aku BW kat blog orang..
tetiba tersangat la terujanya..
tengok blog Pn Hazila buat buboq kacang doyan..
terasa lamanya x makan..

kena buat jugak laa..
utk tekak aku ne..muahaaha

Khamis ptg tu beli bhn2..
mlm tu, rendam dulu kacang hijau..
esoknya (Jumaat) subuh2 aku da rebus kacang..
sambil menunggu kacang tu empuk, aku wat sarapan anak aku dulu la..
meh tgk aku masak apa Jumaat lps..

masak kueteow goreng utk bekpes..

kol 5.45am, aku da makan pagi..
benda da siap, panas2..apalagi?? ngappp laaa..

~~~~~~~~~~~~~~~~

then tghr tu, lps amek anak, terus balik umah..
sambung masak buboq kacang doyan..n masak mihun spore..

meh tgk hasilnya pulakk!!

mihun spore..masak 3 paket..
(sikit bawak opis..sikit lg bg mak..lebihnya anak bawak)

amek ko!! sepiuk aku masak..(1kg kacang hijau..)
(bawak opis sikit..bg mak sikit..simpan sikit utk huby..lebihnya anak bawak..msuk termos lg!!)

mlm tu, da masuk bekas (simpan utk huby) ada balance yg ini..
sibuk la aku nk amek pic...

nak amek pic bersisi2 la kunun..
tup2 si kecik tersepak..
(nak makan anak2 beranak depan tv..)
adoiiii..abes tumpahhh..
(x amek pic pulak sbb si kecik da kena marah n bersihkan lantai..)
(nak marah ank..padahal mak dia yg terhegeh2..ekkekekke)

apa2 pon..mmg beshh aa..
sonok dpt masakkan apa yg anak request..
dlm pada tu dpt jugak la melayan tekak mak dia ne jugakk..
dan dapat la jugak kawan2 mak dia rasa..
hehhehhe..

ptg tu, bila dia balik sek agama..
tgk bekas semuanya licin!!!
dia kata, cikgu tapaw bawak balikk..
xkesah laa..asalkan langsai semuanya...


p/s: aku mmg suka masak gak..makan ramai2..pastu nyesal la kunun..body macam di pam2..
hahahhahhahhaha




7 comments:

Ratu Hatiku said...

Sedapnya..terliur di buatnya.. Xpernah pun msk mehun s'pore nnt nk cuba :D

eyeyou said...

ratu hati - masakan mudah..semua pon boley mkn sbb xberapa pedas..

Abil Fikri Ahmad said...

Saya ni memang terror masak pengat durian, cecah ngan roti Gardinia,,betull!!..

eyeyou said...

yerrr lerrr..xder sapa pon menidakkan!! mana? manaa?? manaaa?

Abil Fikri Ahmad said...

di sini, di sini, di siniiii.....

muaz said...

sedapnyerr bubur kacang doyan..nak suh omie watlh...

eyeyou said...

sedappp..licinnnnnn!!