My Heart Beat

Tuesday 14 August 2012

IFTAR MOREH SAHUR di bulan RAMADHAN (hari ke 22..)

Salam Selasa..
Alhamdulillah..arine dah 25 Ramadhan..
lg beberapa hari nak raya.. yeayyy!!

ok..aku nk review rezeki aku ari Sabtu (22 Ramadhan..)

sahur tu, aku hanya goreng..

telo..

makan ngan megi goreng buka puasa smlmnya ..
pastu aku mkn roti cicah milo..
(nasib anak x cerewet..dorang mkn jer..)

iftar aku buka kat umah mak..
awal pg dh sampai umah mak..
anak bujang aku ada majlis khatam Quran kat Masjid Al-Azim..
(kena kumpul kat sekolah kol 7.15 am..)

kemas2 umah mak sket, (cuci tingkap dapur..setahun x cuci..hehhehe)
pastu g carik lauk utk umah mak utk smgu..
maklumlah..mak aku jaga anak aku n adik..
so, kalu bahan basah dah ada, senang la nak masak..

pas zohor tu, rehat jap..
then mulakan operasi ke dapur..

iftar tu, aku masak.

spageti..

mestilah ada kuahnya..
(daging cincang.. mak dh request dr last week..)

kueteow goreng..

asam pedas ikan botak? dap gak..
(ne mak masak..)

apa ne???

hehheh..roti john..

bila dh pandai buat, kena lah wat siaran ulangan lak..
buat 8 biji..licinnn!! mak n aku xdpt rasa..
nanti wat siaran ulangan lg!!

p/s: huby xsempat buka puasa umah mak..dia terus blk umah..bukak tudung saji 
nengok megi kari n ikan bilis...hihihi..cian..
(mak ada bekalkan lauk sikit utk menentu dia..)

No comments: