My Heart Beat

Wednesday, 9 January 2013

Jadual Pembayaran Gaji 2013 Bagi Penjawat Awam

Salam Rabu..
wuhuuuu..Rabu tanpa kata-kata?
hehe

kredit to: aku dan sesuatu

p/s: da boley plan bajet setiap bln..

Thursday, 3 January 2013

Hari pertama persekolahan 2013..giler penat!!

Salam Khamis..
Alhamdulillah..masih diberi kesempatan utk bernafas di bumi Allah..
arine da hari ketiga thn 2013..

smlm dah mula hari persekolahan..
mulanya xnak cuti sbb en huby da cuti..
tp bila fikir2 balik, semuanya aku jugak yg nak kena uruskan..
cuti la jugak..temankan en huby..
lgpon awal tahun..cuti tahunan pon da bertambah lg..
apalagi!! hehehhe

thn ne..2 org anak aku bersekolah..
satu darjah 6, satu lg darjah 1..
so, fokus kat anak yg darjah satu la..
semua nak kena ajar/tunjuk dia..

masa Hari Orientasi (28.12.2012) Jumaat lps, wana ditempatkan di kelas 1 Cemerlang..
masa tu jugak ada test utk darjah 1..
dan ada la rombakan kelas..

wana dok kelas 1Gemilang pulak lps rombakan..


lps carikan kelas, n perhatikan dia dlm 15 min..
aku n huby pon beredar dr sek..
uruskan hal peribadi..(g renew SSM n huby jumpa dentist)
janji ngan anak dara nak dtg kol 9.40am time rehat..
kol 10.40am br sampai..sbb urusan xsiap lg..
terus jengah dia kat kelas..tgh belajar..
bila dia nampak kelibat mak bapak dia..
terus dia senyum..pastu tunjuk perut lapo..siannn..
(padahal pg tu da bekpes mihun kat umah..)
nasib la dia xnangis..

adik dia jadik bodyguard masa akak ngah belajar..

aktiviti dlm kelas..


lps ganti cikgu (subjek lain)..
aku mintak kebenaran cikgu utk bg wana mkan jap..



cepat makan..semua da masuk kelas..

lps da kasik makan, aku pon beredar dr sek..
uruskan taska dorang lak..
byr yuran n anta baju anak2..

pastu g blk sek semula..
wana blk kol 1.00 pm..
abgnya blk kol 1.30 pm..
tunggu skali abgnya blk br anta g taska..

kena tunggu kat anjung kasih..

muka kepenatan..

lps abgnya da kua kol 1.30 pm..terus anta g taska..
sampai taska da dkt kol 2.00 pm..jammed rabak dpn sek!!
soh dorang siap2 kat taska..nak biasakan..
aritu pulak taska xdpat anta anak ke sek agama..
kitaowg nak kena anta lak ke sek agama..

jadual hari rabu..sek agama..
tahap 2 (kol 2.30 hingga 4.30pm)
tahap 1 (kol 4.30 hingga 6.15pm)

sementara tunggu syahmi siap2 kat taska, aku n huby g lunch dulu..
then g solat kat surau dekat2 situ jer..

amek syahmi g sek agama lak..
kat sek, carikan dia kelas pulak..
xder nama dia..aku pon tny je ustazah situ..
ustazah tu masukkan nama dia..
then aku pon beredar..
uruskan hal peribadi lg...(bayar bil kete)
then terus blk umah..

kat umah ingat dpt berehat..
x sempat nak berehat, kena lak ketuk2 dinding umah..
(ada beli frame gambar..dok menggantung setiap bilik bdk2 n hall)

kol 4.15pm, bergegas ke taska blk..
amek wana lak g sek agama..
kat sek, senang sikit carik kelas wana..
mana yg banyak ibu bapak kat lua kelas tu, tu la kelas darjah 1..
hihihi

wana di dlm kelas..

aku tinggalkan jer wana..
dia da jumpa kawan2 dia..
g betolkan kete lak..(safety belt rosak)..
then,da siap tu..
 ingat nk tunggu jer,..hujan punya la lebat..
huby ckp, blk la umah..(x jauh mana pon..)

kat umah..da hujan lebat tu..
aku pon buat la cekodok..
pewhhhh..laju je mamam..
kebuloq rupanya semuanya...

lps tu, aku mandi n solat..
kol 6.00 pm kua amek wana blk sek agama lak..
mak aiii..jammed lagi!!
trus ke umah mak aku lak..
dkt kol 7.00 br sampai umah mak..
bdk2 mandi n siap2 g ngaji lak..
lps ngaji trs blk umah..
aku pon da flat sgt..
giler penat satu hari tu ke hulu ke hilir..

pg ne terjaga kol 4.30am..
g dapo minum air..
anak bujang aku bgn gak n ke dapo..
dia ckp ngan aku..
"mama, nak puasa.."

maka, berpuasalah aku laki bini bersama anak bujang aku..
sekianlah cerita aku di hari pertama persekolahan..
yg giler kepenatan!!

p/s: kita pon penat..anak2 pon mesti letih kan kalu seharian ke sek..










Tuesday, 1 January 2013

Aktiviti Cuti Sekolah..

Salam..
pejam celik..pejam celik..
ari ne da ari terakhir 2012..
esok cuti tahun baru..
lusa bdk2 da sekolah..
pewhhh..bermulalah rutin harianku yg padat!!

utk tahun depan, si bujang aku darjah 6..
adiknya wana darjah 1..
sek yg sama..
tp waktu rehat dan waktu blk sekolah x sama..

sek agama pon sama sekolah dua beradik ne..
tp waktu ke sek tetap x sama..
tahap 1 hari Isnin~Rabu
tahap 2 lak Rabu~Jumaat

sek agama..aku dah tukarkan si bujang aku..
sbb thn ne aku terpaksa TRANSIT kan dia..
dekat ngan sek pg n sek agama..
xder sapa nak jemput n anta g sek agama..
(aku takut x sempat~meeting, site visit)
sblm ne tumpang jiran mak..n dia g sek agama naik bas..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ok..nak citer aktiviti cuti sekolah (akhir tahun 2012) benonya..
byk sgt mukadimah..:-)

cuti aritu aku anto anak bujang aku kat sek pondok..
belajar al-Quran, perihal agama..
lebih kurang 3 minggu..
alhamdulillah..nampaknya dia suka..

masa hari pendaftaran..

pendaftaran..

kawasan bilik senior..

kawasan bilik junior..
sblh kiri tu penginapan Pengasas dan tempat memasak..

tempat makan/berehat..

belah ujung nun..surau/tempat belajar..

kawasan/tempat ne mmg sunyi la..
dlm kampung terpelosok kat dlm..
aku mmg sengaja anta anak aku kat sini..
selain dia belajar agama, dia ley juga berdikari..
selalu, semua nak depan mata..
besok2 kalu kita dah xder,..
harap dia pandai bawak diri..
dan yg paling penting mendoakan ibu bapanya kelak..

selain belajar al-Quran  dan tajwid,
dia juga belajar cara2 sembahyang, hafaz doa2 lazim..
hafaz surah yasin..(tp lom hafaz semua..) dll
belajar sejarah, etc aku pon da lupa dia citer..

selain tu, yg besh nya..ada aktiviti lain..
dorang akan puasa setiap Isnin dan Khamis..
dorang juga menerima tempahan marhaban dan maulud..(setiap Sabtu n Ahad jer..)
sbb hari Isnin hingga Jumaat dorang belajar..
Jumaat ptg, dorang di bawa ke pasar malam..
kalu x g maulud (weekend) dorang g main air..(beriadah di air terjun)
treasure hunt, buat bbq, main bola atau aktiviti lain..
kalu ada masa gak dorang belajar main alat muzik sbb dorang g marhaban kan..
mahu anak aku x suka!!
hehehhe

ne masa ada marhaban kat melaka..aku siap g sekali..

bersama kawan dia..(masa marhaban kat umah org kawen)

marhaban umah org kawen..
 
ne pulak marhaban org nak bukak kedai..

siang ada kelas..

mlm pon ada kelas..

antara tenaga pengajar..

mandi kolam..
mandi kat air terjun Ulu Bendul pon ado..

siap naik bas lg..

makan2 masa mandi..

aktiviti gotong royong..

jungle tracking/treasure hunt..

syahmi dpt hadiah..utk jungle tracking..

hepi2 bg hadiah utk bg anak2 seronok..

ptg2 main bola..

kalo ada masa, g main futsal..

aktiviti rohani..

aktiviti bbq (mlm akhir)

aktiviti bersama2..

last day..pelajar buat persembahan depan ibu bapa..


pada aku..aku mmg suka la anak2 di latih begini..
berdikari, disiplin diri, bergaul dgn kawan2 lain..
mmg aku carik tempat mcm ne utk bdk2 g masa cuti sekolah..
dr dok umah, nengok tv, main game, kacau adik..
baik la dorang dapat ilmu walaupon sedikit..

aku masukkan anak aku kat SINI..
uols ley la g kat link tu kalo nak tgk PAGE dorang..


p/s: in shaa Allah..next year nak anta lg..

Selamat Tahun Baru 2013!!

Salam..


Selamat Menyambut Tahun Baru 2013
 bersamaan
18 Safar 1434 Hijrah..


Moga tahun 2013 kan lebih baik dari tahun sebelumnya..
Aminnnnnnnnnnnnnn...

Monday, 31 December 2012

JOM JOIN MY BIRTHDAY GIVEAWAY 2013

Salam..



p/s: jom kengkawan kita masuk GA ne..
ley g kat link INI..untuk join n syarat2..

p/s: support kawan2..:-)